Oferta INTERCOR-u uznana za najkorzystniejszą w przetargu na realizację obwodnicy Kostrzyna. GDDKiA jest bliska podpisania umowy z wykonawcą.
GDDKiA w Zielonej Górze informuje, że do przetargu na realizację obwodnicy Kostrzyna w ciągu DK31 stanęło dziesięciu wykonawców. Oferta PUT INTERCOR uzyskała najwięcej punktów w kryteriach ceny i gwarancji jakości. Jeśli w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyboru nie wpłyną odwołania, dokumentacja przetargu zostania przesłana do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który przeprowadzi standardową kontrolę. Jeśli nie wniesie zastrzeżeń, będzie zielone światło dla podpisania umowy z wykonawcą.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, w pierwszej kolejności, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Kolejnym etapem będzie wybudowanie nowej drogi.
Planowana inwestycja, o długości blisko 9,2 km, przebiegać będzie od północno-zachodniej strony miasta i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo. Następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273.
Dalej droga pobiegnie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i łukiem skieruje się poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Przekroczy Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przetnie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta trasa zostanie włączona, poprzez skrzyżowanie, do DK22 i DK31.
Na trasie powstaną cztery skrzyżowania w formie ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami. Do tego także most na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie 1 km. Zgodnie z obecnym harmonogramem kierowcy z nowej trasy powinni skorzystać w 2029 roku.
